När du är trött och träffat någon pratglad.

Dom kallar mig för plåga
Dom kallar mig för ett skämt
Dom slutar aldrig fråga
varför jag skryter jämt

jag har vuxit upp på ett annat sätt
jag vet andra rätt
å jag har alltid lätt
för mig

Jag har kommigt på helt nya svar
men glömt vilka dom var
å kan inte stanna kvar
som er

Ni kanske inte håller med mig
men vem orkar lyssna på er
Varje gång jag ska se dig
så måste jag titta ner

För jag vet att jag är bäst
jag är den som skryter mest
å jag plågar värst
alltid

jag kan roas av panik
se oväsen som musik
och inte vara någon lik
någonsin



Okej min förta och största ego dikt någonsin skriven lite slarvigt men man kan inte vara seriös på ett sådant ämmne som att hylla sig själv.

Kommentarer
Postat av: Louise

Jag gillar den - den var 'snygg', om nu kan säga så om en dikt?
Jag gillar hyllningsdikter till en själv.

2008-03-07 @ 19:09:20
URL: http://lowdown.blogg.se/
Postat av: Emma

Haha, den var bra^^

2008-03-08 @ 13:16:23
Postat av: Elli

Du är bra på att dikta du! Jag kanske till och med förlåter dig för att du aldrig läser min blogg och slår mig jämt.

2008-03-09 @ 22:00:26
URL: http://baroque.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0