Buffy: Hanging out with Spike is not cool, Dawn, okay? It is dangerous and icky.

Okej nu sökr jag duktiga människor som kan hjälpa mig !

Och innan ni vänder och springer ska jag förklara med vad. Jag har kollat runt lite och hittat verisionen av skuggalver jag skrev någon gång i 8:an och fått en hemsk lust att skriva om den i lite bättre skick. Hur jag tänkte göra är enkelt.

1. Läsa den (klart)
2. Stavningskontroll på datorn (pågånde)
3. Skriva om den vissa bitar. Ändra lite här lägga till lite och kapa en del.
4. Stavningskontroll igen (datorn bråkar med mig om namn, jag bråkar tillbaks)

5. Hitta någon som kan läsa igenom ge konstruktiv kritik och ändra en del efter eget gottfinnande. Helst 2 men jag är inte petig. Inte bara rätta stavfel utan ändra lite hur de vill så länge de inte raderar ut stora händelser.

6. Få tillbaka och gå igenom.
7. Lägga upp.

Jag ska sätta som mål att grovskriva åtminstone två A4 text i veckan hur mycket jag kan lägga upp kan variera på hur mycket omarbbetning det kräver. Jag satsar på att skriva klart de 18 sidor grovtext jag har den närmsta veckan fram till punkt fem. Det kan ta längre tid.

Snälla om ni har tid och lust säg till så skickar jag text till er.

Kommentarer
Postat av: Elli

JAg skulle kunna tänka mig att hjälpa till... Mjau

2008-03-28 @ 09:53:47
URL: http://baroque.blogg.se
Postat av: Louise

Jag kan tänka mig! :D
Inte för att jag är bra på konstruktiv kritik men.. 8)

2008-03-28 @ 18:20:52
URL: http://lowdown.blogg.se/
Postat av: malinette

Tänkte skriva att om du får ont om folk, ställer jag gärna upp men det problemet verkar du inte få^^ Bara man får läsa det sen, så!^^

2008-03-29 @ 12:12:03

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0