They drowned in air, just like I do.

Drömmlogg 2

Jag ligger under en buske, eller sitter på huk. Det är svårt att säga. Jag verkar vara i någon djurliknande form och tillstånd. Det är varmt och torrt,  men inte tryggt. Jag vet att det inte är tryggt. Jag känner något varnande i luften och börjar springa. Jag springer på torr asfalt med grus på, det är halt och jag sliriar, kan inte hålla balansen. I den övrigt helt tysta miljön hörs ett skott och mitt ena ben verkar fatta eld av smärtan.

[Ibland avbryts drömmen här av att jag vaknar]

Jag fortsätter dock springa och kommer tillsist in i en gränd. Det regnar helt plötsligt och jag söker skydd mellan några soptunnor. Jag är blöt kall och det gör väldigt ont, men jag verkar dommna bort där. När drömmen blir tydligare igen så står det någon och spärrar min väg ut. Jag uppfattar henne som en myndighetsperson, kvinnlig. Kanske en polis eller liknande. Hon håller fram något i handen, på öppen handflata. Jag smyger försiktigt närmare ett steg i taget tar det och tränger mig sedan förbi henne och springer bort.

Detta är det längsta jag drömt den här drömmen.

Företelser:

Buskage
Stads/villa/bebott område
Djurliknande form
Skott/Skjuten
Regn
Soptunnor
Polis/myndighetsfigur
?Gåva?

Känslor

Otrygghet
Smärta
Kyla
Väta
Rädsla
Smärta

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0