Linda

Jag ska berätta om Linda. Först så skall jag nämna hur vi träffades. Jag hade gått i b-klassen på hulta i ungifär en månad och var allmänt nerkörd i skorna. Vi skulle ha parallellklassen c med oss när vi hade fysik och vi var på väg att bestämma platser. Jag hade ingen att sitta med för matilda hade bestämt sig för att försöka vara cool och sanna var generös nog att inte mobba ut henne totalt just då. Jag hade valet att sätta mig med b:are som jag visste hatade mig eller c:are som ag hade stark misstanke hatade mig.

Nu så ska jag inte låssas vara djup. anledningen till att jag satte mig där var för att de var de som såg mest patetiska ut så de kanske inte skulle ha råd att hata mig.

Efter ett år så var jag nästan fasthäftad i det gänget och hade bytt klass. Det var Emma Ida Linda och jag. Det blev snart Emma&Ida och sara&linda. Linda var trygg faktiskt. Hon vart aldrig bara arg utan var alltid lite glad. Hon kanske ite tyckte om det jag gjorde men då sa hon det och om jag inte slutade så fortsatte hon säga det. Hon var tålmodig och fick mig att lyssna...inte genom att hota mig med att ignorera mig eller något annat sånt. Hon litade på mig. Hon pratade till mig på samma sätt, jämt. Hon var alltid lite beskyddande och skällde på dom i vår klass som var elaka mot mig. När patrick väckte mig genom att kasta snö på mig när jag sov. Hon lät mig låna hennes axel som kudde och tyckte inte det var konstigt att jag inte ville krama någon med tyckte det var skönt att luta mig mot folk. När jag hade haft torrhosta i ett par månade så TVINGADE hon mig att gå till syster och väntadeutanför så att jag inte kunde fly. När hon sa att vi skulle plugga tillsammans gjorde vi det.

Det enda jag är sorgsen för att hon hade så jobbiga problem. Hon hade problem med människor, inte saker. Och hur mycket jag än vill kan jag inte gå och slå ner folk för att dom gör henne ledsen. Hon lyckades bättre  än mig på det mesta i skolan så jag kunde inyte hjälpa henne där heller.

Men Linda-vän-galen-tant är min vän och jag tror hon alltid kommer vara det

alltid

Kommentarer
Postat av: ELLI

Vilken fin text. Jag hoppas verkligen att hon kommer hit så att jag får träffa henne. Hmhm, jag undrar hur en text som den här om mig skulle låta?
''Hon brukade ofta reta mig när jag försökte sova. Om jag slog henne så slog hon tillbaka. Det bästa hon visste vara att läsa över axeln när jag satt vid datorn. Hon förstod aldrig när det var nog, och hon brukade falskt anklaga mig. Alltid skulle jag lyssna på hennes problem. (Hon hade rosa hår också.) Tja, jag är glad att det är över.''
Depressing!!

2008-01-31 @ 14:54:06
Postat av: Emma

Haha, Tobi vad fint du har skrivit^^

2008-01-31 @ 20:24:56
Postat av: Louise

Så söt skrivit. Linda verkar som en söt och bra person! :)
Det är lite så att man själv hoppas på att du ska skriva en sådan där text om en.. någon dag.

2008-01-31 @ 21:06:29
URL: http://lowdown.blogg.se/
Postat av: Anonym

tro inte att jag kommer göra det på en sida ni har någon chans att hitta.

2008-01-31 @ 23:11:19

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0