-"Would you like me to lie to you now?" -"Yes. Thank you, yes."

Löngner är dåliga och fula. Inte för att ful är dåligt men i alla fall. Man ska inte ljuga, man behöver bara undvika att tala sanning, eller hur?

På sistone har jag kännt mig lite morbid. Har skrivigt om blod på det där anti emo sättet. Nämligen någon annans...

Dessutom har jag läst shakespeare, vem vid sina fulla fem läser shakespeare? Men jag fick tag i ett fint citat i alla fall:
?He had almost forgotten the taste of fears.'

Macbeth, 5 scenen i 5 akten...på engelska. Det är erkänt skillz

Kommentarer
Postat av: Louise

Lögner är ju inte ett dugg bra, och ja.. man bör väll hålla tyst istället. Men om man inte kan vara tyst, och sanningen är för smärtsam - får man ljuga då? Dock så är det nog lättare att börja leva efter att få veta sanningen på en gång än att leva med en lögn för att sedan få veta sanningen..

2008-01-06 @ 01:42:27
URL: http://lowdown.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0