Tetris-skolan

Tetris regler för idioter

1.

Bygg inte torn.

Jag upprepar

Bygg inte torn.

Adrenalin känslan du får när en lång rak syns i rutan och fyra rader försviner samtidigt är inte värt det. Jag lyder aldrig detta råd men är tillräckligt klok för att lista ut det i alla fall. Du kommer att förlora om du bygger torn. För eller senare så dör du och det sker alltid tidigare än om du låtigt bli. Torn är roliga men du ska inte ha roligt.

Du ska vinna.

Bygg inte torn.

2.

Vet vad du ska göra innan blocket faller från rutans tak. Du ser dom i den lilla rutan som oftast sitter åt höger högt upp. Du ska veta vart den skall vara medan du placerar det nuvarande blocket. Du ska inte tänka när den släpper. Du skall aldrig behöva använda hjärnan på blocket som är i rörelse, bara fingrarna.

3.

För guds skull lilla patetiska sak skaffa tajming. Du får inte reagera på nästa block innan du är klar med det första det blir jätte fel och är jävligt svårt att ta sig ur om du ens kan det. Att reparera misstag är jävligt jobbigt om man kommigt högre upp. Inte för att det blir svåra sitationer men utan för att ens rytm störs.

4.

Gör aldrig ställen där du bara kan få ner en särskild sorts bitar. Tro mig de kommer kanske komma en eller två gånger med till slut är du fast. Detta är den vanligaste orsaken till att man dör på låga nivåer. Se till at alltid ha alternativ och ampassa spelarbordet efter pjäserna istället fr att försöka göra tvärt om genom böner och blodsoffer.

5.

Spela aldrig med publik. Du kommer bara mötas av hån.  För det första den någott nedlåtande bicken folk får när de förstår vad det är du slösar bort din tid med. För det andra kommer hånet från de avensjuka själr som ser hur bra du är eller det föraktfulla medlidande du möter när du sumpar dig totalt.

Det var allt.

eller vänta. Om du seriöst läste genom det hela har jag en sak att säga dig.

You fail at life.

ps. Spela tetris på http://www.hamsterpaj.net/onlinespel/klassiker/tetris.html Klarar du lv. 10 är du duktig klarar du lv. 14 är du riktigt duktig och om du efter ivriga försök kommer till lv. 21 kommer jag uppta dig som ett missfoster av min egna rang i Tetrisklanen.

Kommentarer
Postat av: Louise

Mjaow, jag läste allt. >

2008-02-24 @ 12:11:34
URL: http://lowdown.blogg.se
Postat av: Emma

Haha, you failed at tetris, you failed at life!! "Tobi du bygger dig ett torn" XD

2008-02-24 @ 19:01:00
Postat av: Elli

OMG, BYGG INTE TORN FFS!!!

Jag orkade faktiskt inte läsa igenom allt.
Tråkigt med folk som dissar dig på Tetris Tobi, men tänk på att du alltid har Emma och mig som coachar dig.

2008-02-25 @ 23:02:10
URL: http://baroque.blogg.se/
Postat av: malinette

Varför vill jag nästan försöka? Tajming har dock visat sig inte vara min grej, så jag tror jag låter bli trotts allt...

2008-02-28 @ 19:29:14

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0