Taro

I dag la jag Taro. Nyckel en läggning som inte inriktar sig mot någon särskild fråga eller relation utan mer handlar om att tänka över sig själv

1. Det som är undanträngt. Tidigare liv.  I öst där den här sortens tarolek kommer ifrån tror man att allt liv överlappar varandra. Att man vid varge återfödelse för med sig en liten bit av det gamla. Att detta är undanträngt behöver inte vara praktiskt från ett tidigare liv. Det kan också vara någonting från tex barndommen eller en annan tidsperiod jag har förträngt.

2. Yin min kvinnliga (passiva) sida. Lekfullhet. Lekfullhet är ett kort som man direkt ser vad det står för., specielt i ett samanhang där det handlar om saker som egenskaper och dylikt. Att detta är min passiva sida enligt kortet menas att det intte är något jag är direkt medvten om. Det handlar inte om något tydligt, det bara finns i e flesta av mina handlingar (enligt kortet i alla fall :)
 
3. Min manliga (aktiva) sida   Is-olering (inte felstavat står det på kortet) Min aktiva sida handlar om beslut jag fattar. Saker som går att skilja ut och enligt denna läsning så har jag en sak för att avskilja mig själv.  Det är alltså inget som ÄR eller som KOMMER hända. Det är något som jag av någon underlig anledning verkar sträva efter. 

4. Att kontemplera över. Att kontemplera  är ett fördjävligt ord och jag svär att aldrig använda det igen, det betyder något i stil med 'att fundera/jobba med'. Där hamnade utanförskap och om jag är den ända som ser en koppling till is-olering så kommer jag skämmas över erat intelekt, skärpning. Eftersom min aktiva sida (tydligen) is-olering försätter mig i sitationer där jag inte trivs tack vare att min passiva sida inte får utlopp så är det någonting att jobba med. Att kunna avlägsna sig från människor mindre men ändå inte låta sig övervälgas så att båda mina sidor(herre gud vad schizofrent)kan trivas och frodas.

5. Insikt om kroppen. Insikten om kroppen blir kamp kortet som jag har lite svårt att tyda. Eftersom jag la en privat läggning har troligen kamp attgöra med en kamp inom mig av något slag, och när det gäller kroppen kan det handla om rena fysiska saker som tex ett ärr som värke när det är kallt.                                                                               

6.Insikt om hjärtat. Insikten om hjärtat blev förändring, det handlar not inte om en förändring av personer utan om en dallmän förändring. Hjärtat har inte bara med kärlek att göra utan de flesta känslor som inte baserar sig på logik. Det kanske håller på att få större inflytande på mitt liv, eller mindre.. Kanske det går vidare från något gammalt eller kommer in i en nya fas? Vem vet.

7. Insikt om mitt innersta väsen. Pånyttfödelse är vad det låter som och förstärks av kortet för hjärta. Mitt inre verkar vara satt i rörelse av något slag och komflikten mellan min kpassiva och aktiva sida kan också spela roll. Det verkar visa en något  ostabil framtid som med lite tur kan leda till en annan sitation

8 Medvetenhet, förståelsen. Min förstelse är Mod. Det kanske är det jag måste ha för att gå igenom den här föräändringen? Eller också kanske det har med omgivningen att göra, beware of the Tobi who is playful. 


                                                                                               8. Mod
                                                                            5. Kamp    6. Förändring      7. Pånyttfödelse  
                                                                                               4. Utanförskap
                                                                                               2. Lekfullhet        3. Is-olering
                                                                                               1. Tidigare liv


Slut


Kommentarer
Postat av: Louise

Jag tycker det är intressant (och lite läskigt) med Taro för ja, för mig stämde det nog ganska så bra.. :o

2008-02-06 @ 19:28:23
URL: http://lowdown.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0