Glömska


Jag glömmer dig inte
det är allt jag har att lova
min ovärld skiftar för varje dag
och du kommer försvinna ur min värld

Jag glömmer dig inte
jag ska skapa en egen värld
där du är en drottning och jag matyr
och jag kan dö för dig på hundra olika sätt

Jag glömmer dig inte
jag gör ogjort allt du gjört
så kom och skapa mig igen
du som dödade den jag en gång var

//För det måste du veta att bara en del saker får plats i en människa. Du gjorde så att jag kunde fortsätta och skapade ett liv till mig. Det kunde du bara göra genom att sakta och omärkligt förändra mig. DU kallade ner mig till verkligheten och ändrade på mig. Du tonade ner på min stolthet, på min ärlighet och ílska. Du tog fram de stråk av rädsla, osäkerhet och självbevarelsedrift och berömde den lojalitet och sällskapsliga anda jag alltid dolt tätast kring mitt hjärta. Du dödade den jag var vännen min och jag är tacksam. Hon hade ingen framtid då utan ditt ingripande. //

Jag glömmer dig inte
utan kallar dig en gång till
ber om din närhet än en gång
och om den själ som jag kallade min






Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0