Brodern

I give to you my name
To keep to care and know
it may not stay the same
but to you it will show

My present and my past
my sins and virtues too 
I hope that it will last
I hope that so will you

Please show my when I stumble
Please tell me who I am
Please watch me when I fumble
and help me be a man


-.-.-.-.-.-.-.-.-.-.-.-.-.-.-.-.-.-.-.-.-.-.-.-.-.-.-.-.-.-.-.-.-.-.-.-.-.-.-.-.-.-.-.-.-.-.-.-.-.-.-.-.-.-.-.-.-.-.-.-.-.



Lincon!

Lincon!

Lincon!





Jag är lite surig på min bror, rättare sagt jag är skit arg på min bror. För ett tag sedan kom han hem och hade värdens ångest för att han försummat massa människor. Jag borde ha haft det på band så jag kunde bevisa det för honom. Seriöst jag pratar med honom i fem minuter och det vettigaste jag för ut ur honom är något i stil med "mnnunnn" . Sedan går jag på huvudrätten och pratar om teatern som jag spelade upp i helgen. Jag har tränat i månader, jag sa att jag inte skulle bli sur om han inte kom.(blev jag inte) Och han har mage att kommentera  att "Var det i helgen?, jag hade det skönt så jag orkade inte bry mig." Han orkade inte ens låssas bry sig!. Snacka om arrogans, sedan tror han sig bara kunna charma sig ur det hela.

..men vad jag gör spelar ju ingen roll, jag kan inte tvinga honom att bry sig och är inte intresserad av andra människor i alla fall. Åtminstonde inte av sin familj. Han tror sig komma undan allt sådant jobbigt genom att uppträda charmigt och vända allt de säger emot dom. Jag orkar knappt vara i närheten av honom längre. Jag hoppas att han någondag kommer bry sig om att berätta något annat för mig än hur bra han är på saker.

Jag hatar att tycka om honom och funderar på att sluta men det är svårt, han är min bror och jag bryr mig om det!

Men vi får se. Det kanske går bättre någon annan gång.

Kommentarer
Postat av: Elli

Ring mig då! xD

2008-05-01 @ 09:52:05
URL: http://baroque.blogg.se/
Postat av: Jonna

ååååh!!!

2008-05-19 @ 10:52:08

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0