Dröm 1

Jag drömde underligt inatt.
 
Jag drömde att jag var i ett främmande hus som låg på ett område med vag liknelse med min lågstadieskola. Jag pratade inte och gick lika ofta på fyra ben som på två. Det var ett gammalt trähus med bara en våning och köket och vardagsrummet var samma.

Jag minns att jag som i fotändan på en säng som om jag hade varit en hund av något slag och att det fanns någon annan där i huset med. Jag kände mig säker i huset och stor del av drömmen gick åt att jag halvsov framför en kakelugn eller fick mat...någon varm trögflytande vätska. Jag minns att allt var varm och tryggt och den andre som fanns i huset rufsade om mig i håret.

Sedan sprang jag ut över ett litet äng liknande område och ner till stranden...om den nu kan kallas så. Det var bara stenar och jag satt där, på huk. Jag längtade mycket efter någonting kändes det som och det fanns många människor i bakgrunden.  

Ibland nådde vågorna bara upp till fotknölarna på mig och ibland så sköljde dom helt över mig. Jag fick syn på ett par till jag kände från skolan. Då dök en tanke upp i huvudet och på något sätt så trodde jag att dom spelade teater och inte förstod att det jag upplevde var verkligt. Eftersom jag knappt kunde prata förstod de mig inte. Jag kände mig hjälplös. Drömmen slutade där när jag kände mig som mest hopplös.


Drömanalys:


Företeelser: Hus, brasa, mat, sömn, djurliknande beteende, strand, hav, äng, stenar.


Känslor: trygghet, värme, längtan, hjälplöshet, rädsla

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0